Inngår sluttavtale med kommunedirektøren

Kommunedirektør, Inger Hegna, har inngått en sluttavtale med Arendal kommune.

Bakgrunnen for fratredelse er uenighet om den strategiske retningen for kommunen og om hvordan disse utfordringer best skal løses fremover. Etter drøftelser har partene kommet til enighet om å avslutte samarbeidet på de vilkår som fremgår av sluttavtalen.

-    Som ordfører har jeg hatt et godt samarbeid med Inger. Inger har på kort tid vist oss sin bredde og kompetanse. Vi har en felles forståelse av situasjonen hvor vi ser ulikt på løsningene fremover. Dette har ført til enighet om en sluttavtale, sier ordfører Cornels Nordli.

-    Jeg har likt meg svært godt i jobben som kommunedirektør og vil savne dyktige og lojale medarbeidere. I arbeidet har jeg hatt hovedfokus på å utvikle strukturer og systemer som jeg mener har vært riktig for Arendal kommune, sier Hegna.

Utover dette kommer ikke partene til å kommentere saken.

Arendal bystyre har i bystyremøtet 04.04.24 konstituert Karl Mork som kommunedirektør frem til ny kommunedirektør ansettes og tiltrer.