Byggesak Bestill tid Her kan du bestille tid for en samtale med en saksbehandler i byggesaksavdelingen. Vi kan velge om du vil snakke med oss på telefon eller et videomøte på Teams. Du vil få snakke med den saksbehandleren som har vakt på det tidspunktet du velger. Nøkkelinformasjon Ofte stilte spørsmål Kan jeg bestille tid med min saksbehandler?Nei. Du vil få snakke med den saksbehandleren som har vakt på det tidspunktet du velger. Din saksbehandler vil alltid ta kontakt med deg hvis vi trenger mer informasjon. Hvis du vil at din saksbehandler skal kontakte deg må du bruke kommunens kontaktskjema. Husk å oppgi saksreferansen. Den finner du på brevet du har fått fra oss - enten digitalt eller i posten. Send inn kontaktskjemaHva kan jeg få hjelp til?I møtet kan du få svar på spørsmål om for eksempel søknadsreglene, og få hjelp til å finne frem til hvilke regler som gjelder på stedet du skal bygge. Dette gjelder både plan- og bygningsloven og regler fastsatt i reguleringsplan eller kommuneplan.Vi kan ikke hjelpe med utforming av søknad, prosjektering/utforming av tiltaket og/eller si noe om utfall av en eventuell søknadsbehandling. Hvor langt møte kan jeg få? Du kan booke en 30 minutters avtale. Vi har satt av 20 minutter til veiledning. De siste 10 minuttene bruker saksbehandler til å evt. sende deg dokumentasjon eller informasjon du trenger. Hvis du trenger mer hjelp må du bestille en ny tid. Kan jeg få time på telefon eller Teams?Ja, i registreringsskjema kan du velge om du ønsker å avtale møte via telefon eller videomøte via Teams. Vi ber derfor om din e-post og telefonnummer når du bestiller. Hvordan kan jeg avlyse et møte jeg har bestiltHvis du må avlyset møtet med oss setter vi stor pris på om du avlyser kalenderinnkallingen vi har sendt. Da kan vi avlyse timen din og andre kan få mulighet til å få hjelp.