Strategi og satsinger

Her kan du lese mer om våre satsingsområder.

Uteskole 

Småskoletrinnet (1.- 4. trinn) har uteskole 1 dag i uka. Forskning og vår erfaring gjennom flere år forteller oss at læring gjennom fysisk aktivitet, der det er hensiktsmessig, gir et større læringsutbytte både faglig og sosialt.  

Faglig 

  • barna får mulighet til å lære gjennom flere sanser
  • de som har ekstra ”sprett” i kroppen får være i ett miljø de mestrer 
  • mange av kunnskapsløftets kompetansemål oppnås bedre ute
  • ungene får fysisk aktivitet og sansemotorisk trening. 

Sosialt

  • barna omgås hverandre i en mer naturlig og lekende setting, dette resulterer i vennskap og gode relasjoner mellom ungene. 
  • barn er lekende vesener og fungerer godt ute, de trenger mindre irettesettinger i dette læringsmiljøet. Mange positive opplevelser med læreren er viktig for en god lærer-elev relasjon. Dette er en viktig faktor for læring! 

Skole- og klassemiljø

Flosta skole bruker undervisningsopplegget LINK - Livsmestring i norske klasserom. 

Læringsmiljø 

Vi har fokus på følgende områder: 

  • Lærer – elev relasjon
  • Egenvurdering (elev)
  • Elevsamtale 

Overskrift 2

  • Test