Her kan du lese mer om våre satsingsområder.
Uteskole
Småskoletrinnet (1.- 4. trinn) har uteskole 1 dag i uka. Forskning og vår erfaring gjennom flere år forteller oss at læring gjennom fysisk aktivitet, der det er hensiktsmessig, gir et større læringsutbytte både faglig og sosialt.
Faglig
- barna får mulighet til å lære gjennom flere sanser
- de som har ekstra ”sprett” i kroppen får være i ett miljø de mestrer
- mange av kunnskapsløftets kompetansemål oppnås bedre ute
- ungene får fysisk aktivitet og sansemotorisk trening.
Sosialt
- barna omgås hverandre i en mer naturlig og lekende setting, dette resulterer i vennskap og gode relasjoner mellom ungene.
- barn er lekende vesener og fungerer godt ute, de trenger mindre irettesettinger i dette læringsmiljøet. Mange positive opplevelser med læreren er viktig for en god lærer-elev relasjon. Dette er en viktig faktor for læring!
Skole- og klassemiljø
Flosta skole bruker undervisningsopplegget LINK - Livsmestring i norske klasserom.
Læringsmiljø
Vi har fokus på følgende områder:
- Lærer – elev relasjon
- Egenvurdering (elev)
- Elevsamtale
Sist endret 02.11.2025 19.51