Ønsker du fortsatt eFaktura fra kommunen? Dette må du gjøre før 1. desember

Du må gi en generell aksept for å fortsatt motta eFaktura. Dette gjør du ved å krysse av på valget "Ja takk til alle"/Alltid eFaktura i din nettbank eller betalingsapp. Hvis du ikke gjør dette før 1. desember vil du ikke lenger få eFaktura fra kommunen. 
Les mer på eFaktura.no 

Hvis "Ja takk til alle"/Alltid eFaktura allerede er krysset av i nettbanken din eller i betalingsappen, trenger du ikke gjøre noe.

Spørsmål? Ta kontakt med banken din. 

Avtalegiro og eFaktura

Vi oppfordrer alle til å tegne avtale om eFaktura eller Avtalegiro. Husk at avtalene opprettes og endres i nettbanken din. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp. 

eFaktura

Med eFaktura får du ikke tilsendt fakturaen i posten. Hvis du har eFakturaavtale vil alle fakturaer du får fra kommunen (eiendomsgebyrer, SFO, hjemmehjelp, osv.) komme som eFaktura i banken til den som står som fakturamottaker. Du kan klikke på eFakturaen i nettbanken for å se hva du betaler for.

For å motta eFaktura må du krysse av på valget "Ja takk til alle"/Alltid eFaktura i din nettbank eller betalingsapp (f.eks Vipps).Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, kan du lett reservere deg i nettbanken.

Les mer på eFaktura.no. 

Endre fakturamottaker

Husk at du selv må endre dette. Hvis du vil endre fakturamottaker må du ta kontakt med den enheten i kommunen som sender ut fakturaen.
Skjema for å endre fakturamottaker for kommunale eiendomsgebyrer.

Avtalegiro

Hvis du kun vil ha avtalegiro, kan du selv velge å få kopi av faktura i posten. Dette velger du ved å krysse av for varsel/betalingsvarsel når du oppretter avtalen i nettbanken. 
Ønsker du å motta dette varselet på e-post istedenfor i postkassen må du gi beskjed til kommunen og oppgi hvilken e-postadresse som du ønsker dette varslet sendt til. 

Les mer om avtalegiro. Bruk KID-nr. på fakturaen som avtalegiroreferanse.