Avtalegiro og eFakturaVi oppfordrer alle til å tegne avtale om eFaktura eller Avtalegiro. Husk at avtalene opprettes og endres i nettbanken din. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp. eFaktura Med eFaktura får du ikke tilsendt fakturaen i posten. Hvis du har eFakturaavtale vil alle fakturaer du får fra kommunen (eiendomsgebyrer, SFO, hjemmehjelp, osv.) komme som eFaktura i banken til den som står som fakturamottaker. Du kan klikke på eFakturaen i nettbanken for å se hva du betaler for. For å motta eFaktura må du krysse av på valget "Ja takk til alle"/Alltid eFaktura i din nettbank eller betalingsapp (f.eks Vipps).Dersom det er enkeltbedrifter du ikke ønsker å motta eFaktura fra, kan du lett reservere deg i nettbanken. Les mer på eFaktura.no. Endre fakturamottaker Husk at du selv må endre dette. Hvis du vil endre fakturamottaker må du ta kontakt med den enheten i kommunen som sender ut fakturaen. Skjema for å endre fakturamottaker for kommunale eiendomsgebyrer. Avtalegiro Hvis du kun vil ha avtalegiro, kan du selv velge å få kopi av faktura i posten. Dette velger du ved å krysse av for varsel/betalingsvarsel når du oppretter avtalen i nettbanken. Ønsker du å motta dette varselet på e-post istedenfor i postkassen må du gi beskjed til kommunen og oppgi hvilken e-postadresse som du ønsker dette varslet sendt til. Les mer om avtalegiro. Bruk KID-nr. på fakturaen som avtalegiroreferanse.