Avtalegiro og eFaktura

Vi oppfordrer alle til å tegne avtale om eFaktura eller Avtalegiro. Husk at avtalene opprettes og endres i nettbanken din. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp. 

eFaktura

Med eFaktura får du ikke tilsendt fakturaen i posten. Merk at hvis du har eFakturaavtale med kommunen, vil alle fakturaer du får fra kommunen (eiendomsgebyrer, SFO, hjemmehjelp, osv.) komme som eFaktura i banken til den som står som fakturamottaker. Du kan klikke på eFakturaen i nettbanken for å se hva du betaler for. 

eFaktura. Bruk kundenr. på fakturaen som eFakturareferanse.

Alltid eFaktura

Hvis du har dette slått på Vipps/nettbank vil fakturaer bli sendt til den som står som fakturamottaker. Sjekk innstillingene dine i Vipps eller i nettbank. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp. 

Endre fakturamottaker

Husk at du selv må endre dette. Hvis du vil endre fakturamottaker må du ta kontakt med den enheten i kommunen som sender ut fakturaen.
Skjema for å endre fakturamottaker for kommunale eiendomsgebyrer.

Avtalegiro

Hvis du kun vil ha avtalegiro, kan du selv velge å få kopi av faktura i posten. Dette velger du ved å krysse av for varsel/betalingsvarsel når du oppretter avtalen i nettbanken. 
Ønsker du å motta dette varselet på e-post istedenfor i postkassen må du gi beskjed til kommunen og oppgi hvilken e-postadresse som du ønsker dette varslet sendt til. 

Avtalegiro. Bruk KID-nr. på fakturaen som avtalegiroreferanse.